pulang...pulang..pulang...


selamat pulang ke uitm segamat

bertolak dari benut pada jam 11.30 pagi..
dan tibe d pontian jam 12.00 tgh..
dari pontian ke larkin jb, jam 12.35 tgh..
dan tibe d larkin pada jam 1.45 ptg..

bape jam smueye???
hahah..jauh bukan?
itu larh kebiasaan saya sekarang sejak bergelar mahasiswa uitm johor..
setiap kali pulang...mesti melalui tiga perhentian..
dan sentiasa bertukar dari satu bas ke satu bas yang lain..
hurm...perjalanan hari ini amat meletihkan..

terlewat sikit tadi..
tiket dari larkin ke segamat jam 2.00 ptg..
tpi tibe d larkin jam 1.45 ptg..
naseb baik smpat lagi..walaupun agak lewat juga sebenarye..
saya menaiki bus cepat ekspres berwarna kuning..
bersama kwan2 saya yg telah menunggu di situ..

bertolak dari larkin pada jam 2.15 ptg..
sepanjang perjalanan itu..saya hanya mampu tido..
hahahah...ngantuk..x ckup tido smalamye..
setibanya d segamat pada jam 5.00 ptg..
saya melihat banyak kesan banjir pada 2,3 hari yg lepas..

turunye dari bus...saya pergi menyantap dgan kawan2..
lapar..coz x makan g dari pagi..
pas uh..pada jam 6.15 ptg..
bertolak dari terminal ke uitm dgan menaiki bus uitm..
dgar kate masih ad jalan yg x leyh dilalui..
dalam aty berkata"ingat da pulih smue"

so,dalam perjalanan ke uitm..
dilihat masih bnyak lagi rumah yg ditenggelami air..
dan pown masih digenangi air..
subhanallah!! cm nih rupe banjir kat segamat..
kesian pada mangsa banjir..






untuk melihat gambar selebihnya..



begitu larh ceritanya...
setelah merentasi banjir n melihat penduduk di sekitarnya..
sibuk dgan mengemas rumah masing2..

akhirnya, tiba larh d uitm segamat..
so,berdoa larh kepada Allah s.w.t.
agar semuaye baik2 sahaja..
n kita lupe kan pasal banjir uh..
n teruskan perjuangan kite d uitm nih..

selamat berjaya semua!!
n_n


Comments